Fókuszcsoport

A fókuszcsoport máig az egyik legnépszerűbb és leggyakrabban alkalmazott kvalitatív kutatási módszer. A fókuszcsoport 6-8 résztvevővel, 1,5-2 órán keresztül zajlik, a beszélgetést moderátor vezeti. A kutatás során érdemes a leginkább releváns homogén célcsoportra koncentrálni, ezért a csoportok résztvevői általában egy adott témában hasonlóan gondolkodó, hasonló preferenciákkal rendelkező, közel azonos korosztályhoz tartozó válaszadók.

A fókuszcsoportok legtöbbször detektívtükrös stúdióban zajlanak, ahol a Megbízó közvetlenül bepillantást nyerhet a csoporton résztvevők gondolkodásába, megfigyelheti a valós fogyasztóinak vagy vásárlóinak attitűdjeit, gondolkodási és döntési sémáit.

A fókuszcsoport az egyik legalkalmasabb kvalitatív kutatási módszertan koncepció és kommunikációs tesztekre, image elemek feltárásra, valamint márkázással, szegmentációval és márka dinamikával kapcsolatos kérdések megválaszolására.

Research Garden
Kvalitatív piackutatás és tanácsadás
Közösség