A kvalitatív piackutatás egy döntéstámogatásra épülő üzleti tanácsadás. Nem a „mire” és a „mennyire”, hanem a „miértekre” keresi a válaszokat, alapvetően a probléma megértését célozza.
Mindig a fogyasztóból vagy a vásárlóból indul ki, feltárja a döntések, választások és szokások mögötti szükségleteket, motivációkat. Nem elégszik meg az egyszerű, felületes válaszokkal; a nézetek, értékek, motívumok és attitűdök mélyebb feltárásával foglalkozik.
A kvalitatív piackutatás támogatja a termékek és a szolgáltatások fejlesztését, az innovációs aktivitásokat, alkalmas koncepciók és kommunikációk tesztelésére, a legjobb ötletek és változatok kiválasztására.
Összességében ez a leghatékonyabb kutatási forma a fogyasztói magatartás, a fogyasztói élmények és insightok feltárására és megértésére, melyek segítségével a sikeres marketing stratégiák felépíthetők.
A kvalitatív piackutatás a következő területeken segíti az üzleti döntéshozást:
- Termékfejlesztés
- Márkafejlesztés
- Márkák pozícionálása és újrapozícionálása
- Új ötletek tesztelése
- Piac szondázás
- Fogyasztói igények feltárása
- Piaci rések megtalálása
- Márka és fogyasztói szegmentáció
- Növekedést akadályozó korlátok lebontása
- Kommunikációs és reklámtesztek