Kvalitatív piackutatás

A kvalitatív piackutatás egy döntéstámogatásra épülő üzleti tanácsadás. Nem a „mire” és a „mennyire”, hanem a „miértekre” keresi a válaszokat, alapvetően a probléma megértését célozza.

Mindig a fogyasztóból vagy a vásárlóból indul ki, feltárja a döntések, választások és szokások mögötti szükségleteket, motivációkat. Nem elégszik meg az egyszerű, felületes válaszokkal; a nézetek, értékek, motívumok és attitűdök mélyebb feltárásával foglalkozik.

A kvalitatív piackutatás támogatja a termékek és a szolgáltatások fejlesztését, az innovációs aktivitásokat, alkalmas koncepciók és kommunikációk tesztelésére, a legjobb ötletek és változatok kiválasztására.

Összességében ez a leghatékonyabb kutatási forma a fogyasztói magatartás, a fogyasztói élmények és insightok feltárására és megértésére, melyek segítségével a sikeres marketing stratégiák felépíthetők.

 

W

A kvalitatív piackutatás a következő területeken segíti az üzleti döntéshozást:

  • Termékfejlesztés
  • Márkafejlesztés
  • Márkák pozícionálása és újrapozícionálása
  • Új ötletek tesztelése 
  • Piac szondázás
    • Fogyasztói igények feltárása
    • Piaci rések megtalálása
    • Márka és fogyasztói szegmentáció
  • Növekedést akadályozó korlátok lebontása
  • Kommunikációs és reklámtesztek
Research Garden
Kvalitatív piackutatás és tanácsadás
Közösség